Öncelikle
Merhaba beni ciddiye alıp okuyan insanlar!
Aslında
blogum için başka yazılar hazırlamıştım..Ve onlar ‘’Anneeğ!Paylaş biziii’’
diye çığlık atıyorlardı.Ben de onları paylaşmamak için direniyordum.Hala
direniyorum gerçi ama eski ileri görüşlü arkadaşlarım sayesinde tabiri caizse
cinlerim tepemde horon etmeye başladılar.Zaten çok severler tepemde horon etmeyi.Tepem boş arazi ya!
Türkçenin
yozlaştırılması hakkında attıkları bir çok posta rastgeldim sosyal medya
hesaplarında.Arapça-Farsça bir kelime kullanınca yozlaştırmış oluyoruz ama
İngilice-Fransızca bir kelime kullanınca ‘’alafranga insan.. ‘’Kamil insan’’
mertebesine erişiyoruz.Bu ne özentilik? Ve örümcek beyinlilik? Şayet bir görüşü
savunuyorsanız o görüş için her zaman aynı imajı sergilemeniz gerekmekte.Bir
gün başka bir gün başka olamazsınız.Bu vatanseverlik değil aksine vatan
sevmezlik.Kusura bakabilirsiniz .Bu mu yozlaşmamış dilimiz? Bu mu başka dillerin içine
hapsedemediği dilimiz?Bir dilde kullanılan kelimeler tarih içerisinde
yaşanmışlıklar barındırır bünyesinde…Dolayısıyla o dile nüfuz eder.Yani Eskiden
beri süregelen kelimeleri dilimizden def edince sığlaşan bir dil kalır elimizde…O
zamanda da elimizde kelime kalmaz..Ya da bize aşırı gelir kullandığımız şeyler.
En sinir olduğum insan tipi varan bir : Dilimiz yozlaşıyor naraları atıp ben dil biliyorum canım edasıyla
konuşurken illa yabancı bir kelime kullanan ahmaklar. Kızın ağzından Türkçe
kelimeyi kerpetenle de alamıyoruz vinç lazım vinç. Varan iki ise onları
yücelten avanaklar.Sen konuşurken ingilizce bir kelime ekledin diye sana madalya
mı vermem lazım? Sen batı dili kullanınca medeni,ben doğu dili kullanınca geri
kafalı.Yok öyle bir dünya.Ya da var sanırım... Ben de
dil öğrendiğimde kendime ve diğer
insanlara faydalı olmalıyım düsturu var.Başkalarına hava atmak için ya da ''dil
bilen papağanlığı’’ yapmak için dil öğrenilmez.Amaç bu olmamalıdır. Yozlaştırılmayan
dilimizle iyi blog yazıları yazmalar bana.Selametle.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder